Header Ads

League of Legends Wild Rift 2.5 Yama Notları | Loncalar ve Daha Fazlası!


Geçtiğimiz Wild Rift haberinde sizlere; Kötülüğün Minik Efendisi Veigar'ın geleceğinden, loncalar sisteminden ve gelecek şampiyonlar hakkında haber yapmıştık. Daha fazla detay için buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Wild Rift İletişim Lideri Ben Forbes ve Baş Denge Tasarımcısı Alex Huang tarafından 2.5 yama notları yayımlandı! Önünüzde oldukça uzun bir Yama Notları sizleri bekliyor. Keyifli okumalar dileriz efendim.

İşte yeni gelen özellikler ve daha fazlası!


LONCALAR

Uzun zamandır beklenen bir özellik olan Loncalar, oyuncularla daha sıkı iletişim kurarak gelişmelerinizi paylaşabileceğiniz güzel bir oyun içi ortamdır. Daha fazlası için Riot Games'in yazmış olduğu bu yazısına göz atabilirsiniz.



LONCA OLUŞTURMAK

Kendi Loncanızı oluşturmak için belli şartlar gerekli. Bu şartlar;

      9. Seviye olmanız gerekli.


      Lonca oluşturmanın bedeli 200 Vahşi Çekirdek veya 400 Poro Para.

      Ortak ilgi alanlarına veya aynı dile sahip olmak için Lonca bulucuyu kullanabilirsiniz.


BİR LONCANIN PARÇASI OLMAK

       Tüm Üyelerle Sohbet edin!

       Gönderilere tepki verin.

       Yetkililer belirleyin ve huzuru koruyun.

KİŞİSELLEŞTİRME   

      Lonca lideri olarak loncanızın adını, simgesinietiketini v.s değiştirebilirsiniz.

       Bir loncaya katıldığınızda lonca paketi alırsınız. Bu pakette, lonca simgesi ve sancağı bulunur.



SEVİYELER VE ÖDÜLLER 

       Loncanızla beraber oynadığınızda lonca puanı kazanıyorsunuz. Bu puanları kullanarak loncanızı yükseltebilirsiniz ve ekstra geliştirmeler açabilirsiniz. (Kişiselleştirme, azami üye sayısı gibi özellikler.)

       Loncanızla beraber oynamak Poro Lütfu kazandırır. Poro LütfuMavi Özleri ve XP'nizi arttırır.


LONCALAR ARASI KARŞILAŞMA

''Eğlence burada bitmiyor! Yeni sezonluk eşleşme serisi Loncalar Arası Karşılaşma'da (LAK) aranızdaki kuvvetli bağlardan faydalanarak diğer loncalarla kapışın!''




TEMEL LAK BİLGİLERİ  

       ''Seçilen iki lonca arasında haftalık bir yarışma düzenlenir.

       ''Topluluk görevlerini tamamlayarak loncanız için mühimmat kazanın. Bazı görevler tek başına tamamlanabilir ama çoğu görev lonca üyeleriyle birlikte oynamanızı gerektirir.''

       ''Yarışma bittiğinde en fazla mühimmata sahip lonca o haftaki LAK'ı kazanmış olur!''

Şöyle bir benzetme yapabiliriz aslında. Ana LOL'de bulunan Clash Turnuvalarına benzetilmiş. Neredeyse aynı şeyler Clash'te bulunuyor. Simge değiştirme, Sancak kazanma gibi özellikler var. Sadece birazcık daha değiştirilmiş bir hali ile Wild Rift'e geldi. 

HAFTALIK KARŞILAŞMALAR
 

       ''Her hafta tüm loncalar, o haftanın karşılaşmasındaki iki şampiyondan birine atanır.''

       ''Loncalar, oyun içi özgün diyaloglarla birlikte Runeterra'nın şampiyonlarından biri için savaşırlar.''

       ''İlk Loncalar Arası Karşılaşma sezonu Piltover ve Zaun arasında geçiyor!''

       ''
Loncalar ilk başta alıştırma olması için bir bot loncaya karşı yarışır.''

GÖREVLER  

       ''Görevler hafta boyunca tüm lonca tarafından tamamlanır.''

       ''Her görevin birden fazla dönüm noktası vardır. Ne kadar fazla dönüm noktası tamamlanırsa, lonca da o kadar fazla mühimmat kazanır.''

       ''Görevleri tamamlamak aynı zamanda loncanızın seviyesini yükseltmek için kullanılan lonca puanları kazandırır.''



SİLAHLI VE SİLAHSIZ
  

      '''Her hafta başında tüm lonca üyeleri şu iki rolden birini üstlenir: Silahlı ve silahsız.''

      '''Hafta sonunda loncadaki silahlı üyeleriniz ne kadar fazlaysa, kazandığınız şampiyon lütfu da o kadar fazla olur. Şampiyon lütfu, toplam mühimmat sayınızı arttırır.''

      '''Yalnızca daha yüksek şampiyon lütfuna sahip lonca bu takviyeden faydalanabilir.''

      '''Yalnızca daha yüksek şampiyon lütfuna sahip lonca bu takviyeden faydalanabilir.''

      '''Son skorunuzu yükseltmek için olabildiğince fazla lonca üyesini silahlandırmaya çalışın.''

      '''
Silahsız üyeler, görevlerden kupa puanı kazanmaz ama bunları silahlandıklarında etkinleştirmek için biriktirebilirler.''

      '''Silahsız oyuncularsilahlı lonca üyeleriyle birlikte oynayarak silahlanabilir.''

      '''
Silahlı oyuncularsilahsız oyuncularla birlikte oynadığında ilave ödüller kazanır.''

SABOTAJ  

      ''Loncalar Arası Karşılaşma haftasının son günlerinde, kaybeden takıma rakiplerini sabote etme fırsatı sunulur.''

      ''Sabotaj, rakibinizin toplam mühimmat sayısını azaltmak için seçebileceğiniz bir son çaredir.''

      ''Yalnızca lonca üyelerinden oluşan beş kişilik hazır gruplar, 24 saat içinde oyun kazanarak sabotaja katkıda bulunabilir.''

      
''Kazanan takım sonraki 24 saat içinde kendi beş kişilik hazır gruplarıyla sabotaja karşı savunma yapabilir.''

LAK'I KAZANMAK 


      
      '''Son toplam mühimmat sayısı, loncanın tamamladığı görevlere (bireysel katkılar dahil), şampiyon lütfuna (daha yüksek silahlanma oranına sahip lonca) ve toplam sabotajlara (rakibin mühimmatlarını azaltmak) bağlı olarak belirlenir.''

      ''Toplam mühimmat sayısı daha yüksek olan lonca, o haftanın Loncalar Arası Karşılaşması'nı kazanır!''


ÖDÜLLER 

      ''Katılarak, kazanarak ve hedefleri tamamlayarak loncalara özel ödüller kazanın.''

      ''Kupa puanları sezonluk LAK ilerlemesinin seviyesini yükseltir.''

      ''Mühimmat toplamak ve/veya Loncalar Arası Karşılaşma'yı kazanmak loncanın skor tablolarındaki sıralamalarını yükseltir ve lonca plaketini geliştirir.''





EŞLEŞTİRME 

Ana LOL'ün de en büyük problemlerinden olan eşleştirme, Wild Rift'te yavaş yavaş çözülmeye başlıyor! İşte detaylar;

      '''Sistemin dereceler yerine daha çok MMR değerlerine (eşleştirme puanı: perde arkasında bir sonraki oyununuzda ne kadar iyi oynayacağınızı düşündüğümüzü belirleyen bir değer) odaklanmasını sağlayan yeni bir eşleştirme algoritması tasarladık. Bu değişiklik, oyunları genel olarak daha adil hale getirecek; fakat bir karşılaşmadaki oyuncuların dereceleri arasındaki fark açılabilir. Bu, 2.5 Yaması'nda yavaş yavaş getirilecek.

      '''Yukarıda bahsettiğimiz derece farklarını öne çıkarmak için yükleme ekranına derece yeterliliği etiketi ekledik. Bir oyuncunun MMR değeri, derecesinden daha yüksekse bunu yükleme ekranında görebileceksiniz. Böylece benzer beceri düzeylerindeki oyuncularla birlikte oynadığınızı anlamak daha kolay olacak.''

      '''Oyunları gerçek zamanda kurma yöntemimizi değiştiren yeni bir arka plan sistemi getiriyoruz. Biraz karmaşık olduğu için bunu uzunca açıklamamız gerekiyor:''

      '''2.4 Yaması ve öncesinde eşleştirme sistemi yalnızca MMR değerleri ve dereceleri arasında belli bir fark olan oyuncuları eşleştiriyordu. Bu fark ilk başta küçüktü ama 2 dakikalık bir süre boyunca her saniye belli miktarda artıyordu. Daha sonra derece ve MMR değeri farkı, azami sınırına ulaşıyor ve sistem sonraki 18 dakika boyunca bu "genişletilmiş" durumda kalıyordu. Bu süre toplamda en fazla 20 dakika olabiliyordu. Bu noktada zaman aşımına uğrayan aramanın yeniden başlatılması gerekiyordu. Not: 20 dakikalık süre boyunca beklemek yerine aramayı yeniden başlatmak daha çabuk sonuç veriyordu; çünkü aramayı her yeniden başlattığınızda aradaki farkın 2 dakika boyunca tekrar genişlemesi gerekiyordu.''

      '''2.5 Yaması'nda eşleştirme sistemi, eşleştirme havuzundaki oyuncuların gerçek zamanlı verilerine bağlı olarak MMR değeri ve derece arasındaki farkı gerektiği kadar arttırarak veya azaltarak aramaya başlıyor. Bu yeni sistem, her oyuncunun makul sürelerde ve 20 dakikalık zaman aşımı süresi içinde oyun bulabilmesini sağlıyor. En fazla 3-5 dakika beklemenizi istiyoruz. Bu değişiklik, daha adil karşılaşmaları daha hızlı bulacağınız anlamına geliyor.''

      '''Dereceli kazanımları, özellikle de yüksek dereceli oyuncuların bulunduğu karşılaşmalarda artık daha tutarlı. Bu değişiklik aynı zamanda oyuncuların ZP kazanımlarını manipüle ederek kısa sürede Ustalık'tan Şampiyonluk Aşaması'na geçme sorununu da ortadan kaldırıyor.''

WİLD RİFT KARTI 

Wild Rift kartı yenilendi! Paylaşılan görsel ve Riot'un yaptığı o detaylı açıklamalar;



      '''Geliştirilen Wild Rift Kartı arayüzüyle
 sıradaki ödülleri görmek artık daha kolay.''

      '''Oyuncular, Wild Rift Kartı'nın bedelsiz versiyonuyla artık 50. seviyeye kadar her seviyede bir ödül kazanacak.''

      '''Temel veya Seçkin Wild Rift Kartı'nı almak ilerlemenizi hızlandıran ve 50. seviyeden sonra daha fazla içerik sunan sezonluk görevlere erişebilmenizi sağlıyor. Eskiden, yalnızca Seçkin Wild Rift Kartı'nı alan oyuncular bu sezonluk görevlere erişebiliyordu. Dolayısıyla Seçkin Wild Rift Kartı'nı alan oyuncular artık görev başına daha fazla XP kazandıran ve ödüllere daha hızlı ulaşabilmelerini sağlayan bir Wild Rift Kartı Takviyesi kazanacak.''

      '''Profil çerçeveleri yeni bir ödül türü olarak eklendi.''

      '''Özel veya Seçkin Wild Rift Kartı'nda 50. seviyeye ulaşarak özel Hexkâşif Tristana kostümünü kazanın.''

Eveeet, istemci kısmını halletmiş bulunuyoruz. Şimdi oyun kısmına geçelim. Yani Aksesuarlar,kostümler, etkinlikler ve DENGELEMELER! 

İlk olarak kostümlerden bahsedelim;



KOSTÜMLER  

ÜSTÜN KÖTÜ VEİGAR


Ve Hexkâşif Tristana. Henüz görseli paylaşılmadı. Bu kostümler 15 Ekim 03:01'de oyunda olacak.

Diğer kostümler ise;

Ebedi Ejder Brand

Lagün Ejderi Kai'Sa

Peri Ejderi Ashe

Fırtına Ejderi Aurelion Sol

Meltem Ejderi Master Yi


Bu kostümler 20 Ekim 03:01'de Wild Rift'te olacak!




AKSESUARLAR  

 Hepsi birbirinden çok ama çok tatlıııı. Yumuşacık olduk! İşte paylaşılan o görseller ve isimleri;





''Süsler: Üçüncü; Daha İyisini Yapabilirsin; İçecekler Senden; Hoşça Kal Tatlım (Çilek); Hoşça Kal Tatlım (Vanilya); Hoşça Kal Tatlım (Şekerleme); Hoşça Kal Tatlım (Nane); Parlak Pullu Yumurta; Ejderhanın Kalıntısı''

''Simgeler: Perinin Koruması; Lagünün Cesareti; Ebedinin Kararlılığı; Meltemin İstikrarı; Fırtınanın Azmi; Ejderhanın Hazinesi; Kötü Ama Küçük; Yüceliğe Doğru; Poro Patlaması!; Kafam Rahat; Mutluluktan Uçuyorum; Hedefe Kilitlendim''

''İfadeler: Melabaaa!; Kötülük Dehası; Dikkat Et!; Maymunluğun Lüzumu Yok; Dünya Şampiyonası Porosu; Poro Geliyor!; Gözüm Üstünde; Alevli Kışkırtma; Başarıya Evet; Odaklanmış ve Hazırlıklı; Yıkıl Karşımdan, Solucan!; Düşün Dostum... Düşün!; Karşınızda Görkemli Finalim; Her Gün Başka Patlama''

''Simge Çerçeveleri: Ejderhanın Gözü; Tam İsabet''

''Dönüşler: Bulutların Üstündeki Yol; BUM''

''Oyuncu Amblemleri: Yürekli Birlik (Kobalt); Yürekli Birlik (Erik Rengi); Yürekli Birlik (Bakırtaşı); Yürekli Birlik (Krom Yeşili)''

''Vadi Amblemleri: Köklü Zafer; Tüten Küller; Bu İşi Hallederiz (Lacivert); Bu İşi Hallederiz (Çivit Rengi); Bu İşi Hallederiz (Canlı); Bu İşi Hallederiz (Kızıl)''

''Doğuş Etiketleri: Peri; Ebedi; Fırtına; Meltem; Lagün''

''
Profil Çerçeveleri: Tristana Vitrini''




Etkinlikler


VEİGAR'IN GELİŞİ 

Görevleri tamamlayarak minik kötülük beyciğimizi bedava alabilirsiniz! 15 Ekim 03.01'de başlıyor!

Evvvett! Nihahahahahaha!



EJDER HÂKİMLERİNİN YOLU

Yeni bir etkinlik geliyor? Peki ya sen hangi ejderin lütfuna layık olacaksın? Şşşt, Aurelion Sol seç o bizim ejder beyciğimizdir!

İşte paylaşılan o görsel;



ŞAMPİYON DEĞİŞİKLİKLERİ

Eveeeet nerede kalmıştık? Ha evet.

Şampiyon 
Güçlendirmeleri ve Zayıflatmaları. O zaman gelsin değişikliğe uğrayan şampiyonlar!

İlk sırada;





AHRİ

Bu yamada maalesef güçlendirme alan şampiyonlardan olmadı. Üzgünüm Ahri, bu sefer Riot'u ayartamadın.

Taban Nitelikler


Taban Can570 >>> 530

Seviye Başına Mana57 >>> 49


  Aldatan Küre

Taban hasar (Hem Büyü Hasarı Hem Gerçek Hasar)40/75/110/145 >>> 35/70/105/140




Akshan

Tarzan beyimize herhangi bir güçlendirme ya da zayıflatma gelmedi. Sadece yetenek göstergeleri iyileştirildi.



Annie

Bozuk karakterimiz sonunda dengelendi.

   Alev Kalkanı

  • Bekleme Süresi: 12/12/12/12 sn. →14/13/12/11 sn.
  • Kalkan Miktarı: 60/110/160/210 + %60 YG → 50/110/170/230 + %40 YG

      ÇAĞIR: TİBBERS

  • Etki Menzili: 275 →225
  • Taban Hasar: 150/275/400 → 140/250/360
  • Tibbers'ın Alev Haresinin Etki Menzili: 200 → 300
  • Tibbers'ın Alev Haresinin Hasarı: Her saniye 20/30/40 + %10 YG → Her saniye 24/40/56 + %12 YG

    Sıklık: Saniyede 1 kez tetiklenir → Saniye 4 kez tetiklenir
  • Hiddetlenmiş Tibbers'ın Saldırı Hızı: 3 saniye boyunca azalarak kaybolur → Artık azalarak kaybolmaz



Ashe 

Buz atışı yavaşlatma oranı arttı.

 Buz Atışı

  • Yavaşlatma Miktarı: Seviye başına %15'ten %25'e artar →Seviye başına %20'den %30'a artar

  • Kritik Vuruşların Yavaşlatma Miktarı: Seviye başına %30'dan %50'ye artar → Seviye başına %40'tan %60'a artar




Aurelion Sol

Canım uzay ejderim benim... Normal LOL'de bile yüzüne gülmüyorlar senin. Ne yapacağız biz seninle ya Aurelion Sol? Ağlama elbet bir gün sen de güçlendirme alacaksın.

Taban Nitelikler

Taban Zırh: 35 >>> 30





  Dönence
  

  • İlave Hareket Hızı: %40 >>> %30




Camille
 
  

  
 
  Kanca Atışı


Saldırı hızı sağlar ve rakip şampiyonlara veya büyük canavarlara saldırıldığında bu ilave kaldırılır >>> 
Saldırı hızı sağlar ve rakip şampiyonlara saldırıldığında bu ilave kaldırılır.




Diana 

   


   GÜMÜŞAY BIÇAĞI



Artık canavarlara %110 Hasar veriyor




Fizz 

Herhangi bir güçlendirme ya da zayıflatılma almadı. Ultisine görsel düzenleme getirildi. Daha belirtili bir şekilde görünecek.



Galio   

Durand Kalkanı'na zayıflatma getirildi. Üzgünüz heykel beyciğim, artık daha az hasar vereceksiniz.





    Durand Kalkanı

Taban Hasar: 40/80/120/160 → 40/70/100/130




Gragas

Vadi'mizin sarhoşu mu desem, göbeklisi mi desem bilemedim yahu? Azcık kilo vermesi gerek, ancak bunu yeteneklerini zayıflatarak yapabiliriz başka türlü olmaz. Patlayan fıçının bekleme süresi ve verdiği hasar azaltıldı.



  

  Patlayan Fıçı  

  • Bekleme Süresi: 80/70/60 sn. →90/75/60 sn.
  • Taban Hasar: 200/300/400 → 150/275/400




Jarvan IV 

Kral Jarvan IV artık daha hızlı kombo yapabilecek.




  
   Demacia Sancağı


[YENİ] (3) Demacia Sancağı'na atılmak için (1) Ejderha Saldırısı kullanıldığında, atılmanın başlama süresi hızlandırıldı.



Jhin  

Trajedi yeteneğinin sabitleme süresi arttı.



  
   Trajedi


Sabitleme Süresi: 1/1,25/1,5/1,75 sn. → 1,25/1,5/1,75/2 sn.



Kennen


Kenan komutanın saldırı gücü arttırıldı. Şimşek gibi yeteneği artık daha hızlı koşmasını sağlayacak.

Taban Nitelikler   

Taban Saldırı gücü52 >>> 58





 
 Şimşek Gibi


İlave Hareket Hızı: %100 → %110





Lee Sin 

Kör Keşiş bu yama da zayıflatıldı.





 Koruma Güdüsü


Demir İrade: Sonraki saldırıya fazladan 50/75/100/125 + %80 YG Büyü Hasarı verecek ve %35/50/65/80 Fiziksel Sömürü ve Can Emme sağlayacak şekilde güçlendirir → Sonraki iki saldırıya fazladan 26/39/52/65 + %40 YG Büyü Hasarı verecek ve %16/24/32/40 Fiziksel Sömürü ve Can Emme sağlayacak şekilde güçlendirir.



Lux   

Ultisinin yetenek gücü oranı arttırıldı. 






  Son Parıltı


YG Oranı: 0,75 >>> 0,85




Nunu Ve Willump

Ayrılmaz ikililer oldukça fazla can yakıyordu. Nunu bu duruma birazcık üzülecek ama Willump'ın gücü hâlâ yerinde.

Taban Nitelikler

Seviye Başına Zırh: 
3,9 >>> 3,5





Tüket

Canavarlara ve Minyonlara Yönelik Gerçek Hasar: 350/560/770/980 →350/500/650/800

Taban İyileşme: 60/100/140/180 → 60/95/130/165
İyileştirmenin İlave Can Oranı: %9 → %8





Pantheon 

Ultisinin bekleme süresi azaldı.






Gökkubbenin Çöküşü


Bekleme Süresi: 120/105/90 sn. → 110/95/80 sn. 




Riven

Yiğitlik bekleme süresi arttı, Kırık Kanatlar yeteneğinin ise hasarı düştü.






Kırık Kanatlar

Taban Hasar: 20/45/70/95 → 15/40/65/90







Yiğitlik

Bekleme Süresi: 9/8/7/6 sn. → 10/9/8/7 sn.

Seraphine



Oyuna azami Akis yüküyle başlıyor.




Shyvana

Artık ejder hanım türdeşlerine daha fazla hasar verecek.

  


Ejderkanının Hiddeti
 


Element ejderlerine ve Kadim Ejderhalara Yönelik İlave Hasar: %20 → 
%25





Ateş Burgacı 

Taban Büyü Hasarı: 25/40/55/70 >>> 30/45/60/75 




Soraka


E'sinin sabitleme süresi arttı.


 

Ekinoks

Sabitleme süresi: 1/1.25/1.50/1.75 >>> 1.25/1.50/1.75/2




Tristana


Seri ateş ve Patlayıcı Yük yeteneğinin bekleme süresi 1'er olmak üzere düşürüldü.




Seri Ateş

Bekleme Süresi: 19/18/17/16 >>> 18/17/16/15





  Patlayıcı Yük

Bekleme Süresi: 16/15/14/13 >>> 15/14/13/12



Tryndamare 

Barbar beyciğimiz bu yamada nasiplenen kişilerden oldu. Çok fazla düzenleme alan Tryndamare, önümüzde ki oyun dönemlerinde nasıl bir rol izleyecek hepimiz merakla bekliyoruz.

Temel Nitelikler

Taban Saldırı Gücü: 64 →52

Seviye Başına SG: 4,55 >>> 5,5

Başlangıç İlave Saldırı Hızı: %20 → %10





  Savaşın Gazabı


Öfke Yükünden Kazanılan Kritik Vuruş İhtimali: Seviyeye bağlı olarak %1,6 ila %3 (100 Öfke yüküne sahipken iki katına çıkar) →Seviyeye bağlı olarak Öfke yükü başına %3,2 ila %5 (10. seviyede azami değere ulaşır)
Saldırılarla Katledilen Birimlerden Elde Edilen Öfke: 10 → 15
[YENİ] Bir şampiyona saldırmak ulti seviyesi
ne bağlı olarak 5 saniyeliğine %50/55/65/75 Saldırı Hızı kazandırır.(saldırı hızı ilavesi sona erdikten sonra 6 saniye bekleme süresi)




 Kan Hırsı


Öfke başına iyileştirme:
 
0,5/1,1/1,7/2,3 Can → 0,7/1,3/1,9/2,5 Can





Alaycı Nara

Yavaşlatma miktarı: %30/40/50/60 → %20/30/40/50




Ölümsüz Hiddet

Pasif: Savaş Gazabı'nın ilave saldırı hızı yetenek seviyesine bağlı olarak %55/65/75 artar.



Wukong 

Maymun beyciğimizde herhangi bir güçlendirme veya zayıflatma uygulanmadı. Sadece pasifi değiştirildi. Artık;

Rakip şampiyonların veya büyük canavarların üstünde yük biriktirir. >>> Rakip şampiyonların veya destansı canavarların üstünde yük biriktirir


Son zamanlarda oldukça güçlü olan Ziggs bu yamada zayıflatılanlardan oldu. 




  Kısa Fitil

Taban Hasar: 20/30/40/50/60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160 → 20/25/30/35/43/51/59/67/79/91/103/115/130/145/160


Dediğimiz gibi oldukça dev bir yama oldu. Şimdilik bu kadar, afiyetle kalınız efendim!


Daha fazla detay için buraya tıklamanız yeterli.

Hiç yorum yok