Header Ads

VALORANT 5.0 YAMA NOTLARI YAYINLANDI!

 

VALORANT'ın dördüncü bölümünde sona yaklaşırken beşinci bölümle ilgili haberler gelmeye devam ediyor. Birçok yenilik önceden sızıntı olarak elimize ulaşmış olsa da geçtiğimiz vakitlerde Riot Games'te resmi açıklamalarıyla bunları doğruladı. Yardımcı İletişim Uzmanı Jeff Landa'nın 5.0 yama notuyla da bu değişikliklere detaylı olarak aşağudan ulaşabilirsiniz.


HARÄ°TA GÃœNCELLEMELERÄ°


PEARL

  • YENÄ° HARÄ°TA: Pearl geliyor!
  • Pearl'e özel eÅŸleÅŸtirme sırası geldi.
  • Bu eÅŸleÅŸtirme sırası, oyunculara rekabetçi oyuna gelmeden önce antrenman yapma imkânı tanımak amacıyla derecesiz olacak.
  • Pearl'e özel eÅŸleÅŸtirme sırası iki hafta boyunca oyunda kalacak ve ondan sonra Pearl haritası dereceli eÅŸleÅŸtirme sırasında devreye girecek.


SPLIT

  • Split'i dereceli ve derecesiz sıralardaki harita havuzundan geçici süreliÄŸine kaldırıyoruz.


REKABET GÃœNCELLEMELERÄ°

YENİ KADEME: Yücelik

  • Elmas ile Ölümsüzlük kademelerinin arasına “Yücelik” adında yeni bir kademe eklendi.
  • Özellikle Bronz ve Gümüş olmak üzere düşük kademelerde, epey fazla oyuncumuz olduÄŸunu düşünüyoruz. Kademe dağılımını incelediÄŸimizde eÄŸer alt kademelerdeki oyuncuları yukarı çıkarırsak Platin ve Elmas kademelerinde büyük bir yoÄŸunluk olacağını fark ettik. Yeni bir kademe ekleyerek oyuncuların dağılımını daha doÄŸru biçimde yapabiliriz. Bu sayede hem yüksek kademelerin prestijini korumuÅŸ olacağız hem de her bir kademenin beceri seviyesini daha iyi tanımlamaya yardım edeceÄŸiz.
  • Yeni Yücelik kademesinin eklenmesiyle ne zaman kademe düşeceÄŸinizi belirleyen MMR hedefleri de deÄŸiÅŸti. Ölümsüzlük 1/2/3 ve Radyant kademelerinin MMR hedeflerini yükselttik.
  • Bu hedefler, “bu kademeye çıkmak için X MMR deÄŸeriniz olmalı” ÅŸeklinde karşınıza çıkıyor. MMR hedefleri, Kademe Puanı (KP) kazanımlarınızı belirleyip kademenizin MMR deÄŸerinizle uyuÅŸmasını saÄŸlar.
  • Bu demek oluyor ki Yücelik kademesinin altındaki oyuncular kademe atlayacak.
  • VALORANT'ın en yüksek kademelerinde bulunmanın ne anlama geldiÄŸine dair beklentilerimizi karşılaması adına Ölümsüzlük ve daha üst kademelerdeki oyuncular, bir önceki bölümdeki kademelerine tırmanma konusunda biraz daha zorlanacak. Yani Ölümsüzlük kademesi tüm bölgelerde daha az yoÄŸunluÄŸa sahip olacak.
  • Sezonluk sıfırlama sebebiyle bölümün baÅŸlarında uÄŸraÅŸ vermeden kademe yükselmeniz biraz zor olabilir ama bu seferki sıfırlama geçen bölümdeki sıfırlamaya kıyasla "daha yumuÅŸak" olacak. Yücelik kademesini doldurmak amacıyla oyuncu kitlesini üst kademelere taşıdığımız için bu seferki sıfırlama çok sert olmayacak.
  • Fakat bir sonraki kademe sıfırlamasında da muhtemelen bu bölüme kıyasla daha aÅŸağıda bir kademeye yerleÅŸeceksiniz. "Daha yumuÅŸak" bir kademe sıfırlamasının Yücelik kademesinin geliÅŸinden ötürü bu bölüme özgü olduÄŸunu unutmayın lütfen.
  • Yücelik kademesi için grup kısıtlamaları, Yücelik kademesindeki oyuncunun 3 kademe altı veya üstü olarak ayarlandı.
  • Bu durum Platin üstü için belirlediÄŸimiz kurallara da uygun.
  • En yüksek yerleÅŸtirme kademesi Yücelik 1'e yükseldi (önceden Elmas 1'di).
  • BeÅŸli gruplardaki %25 oranında KP kısıtlaması artık Ölümsüzlük 1'den itibaren geçerli (önceden Elmas 3'tü).
  • Tekli/çiftli/5'li grup kısıtlamaları artık Ölümsüzlük 1'den itibaren geçerli (önceden Elmas 3'tü).
  • Elmas 3 ve üzeri kademedeki oyuncular daha önceden yalnızca tekli, çiftli ve 5'li olarak oynayabiliyordu. Bu kısıtlama artık Ölümsüzlük 1'den itibaren geçerli.
  • Yeni bir kademe ekleyerek beÅŸli gruplardaki KP kısıtlaması ve tekli/çiftli grup kısıtlamalarını Ölümsüzlük kademesinden itibaren geçerli olacak ÅŸekilde düzenleyebildik. Şöyle anlatırsak daha anlaşılır olacak; Ölümsüzlük kademesi, liderlik tablosunun baÅŸladığı kademe olduÄŸu için oyuncuları kendi sıralamaları üzerinde daha sorumlu hale getirmeye çalışıyoruz.
  • Yeni kademenin ismiyle aynı olduÄŸu için Sage'in ajan kontratındaki 8. aÅŸama ödülünün ismini deÄŸiÅŸtirdik. Sage'in yeni unvanı “Gözü Pek” oldu.
  • Bu unvanın ismini deÄŸiÅŸtirmek kolay bir karar olmadı ama konuÅŸmalarımızın ardından bu deÄŸiÅŸikliÄŸin Sage'e ve Sage'in kiÅŸiliÄŸine/konseptine daha fazla anlam kazandırmak için bir fırsat olduÄŸunu düşündük.

HATALAR

Haritalar

  • Oyuncuların Haven haritasında bulunan A Bahçe'deki bir duvara sprey basmasını engelleyen hata giderildi.


Ajanlar

  • Jett'in Rüzgâr Gibi yeteneÄŸi esnasında silah kuÅŸanmasına olanak saÄŸlayan hata giderildi.
  • Sova'nın KeÅŸif Oku veya Fade'in Musallat yetenekleriyle açığa çıkarılan ajanların mini harita üzerinde bazen kısa süreliÄŸine yanlış bir konumda görünmesine sebep olan hata giderildi.
  • Chamber'ın Keskin Tarz yeteneÄŸiyle niÅŸan alırken dürbün efektinin bazen kaybolmasına sebep olan hata giderildi.


Oyun Sistemleri

  • Bir Ulti puanı küresi ele geçirmenin veya Spike'ı maksimum mesafede imha etmenin, gösterge ve ilerleme çubuÄŸundaki animasyonların titremesine sebep olan hata giderildi.
  • Oyuncunun karşılaÅŸma sırasında baÄŸlantısı kopar ve yeniden baÄŸlanırsa ilerleme çubuÄŸu göstergesinin güncellenmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Bazı silahlarda yanlış hızda kuÅŸanma animasyonunun gösterildiÄŸi ve bu nedenle ateÅŸ ederken yanlış görünmesine sebep olan hata giderildi. Bu hatadan etkilenen bazı durumlar ÅŸunlardı:
  • Cypher'ın Gizli Kamera'yı kullanmayı bırakması.
  • Ulti puanı kürelerinin ele geçirilmesi.
  • Spike'ı yerleÅŸtirmenin iptal edilmesi ve tamamlanması.

Hiç yorum yok