Header Ads

League of Legends 2023 Sezon öncesi dönem'e ilk bakış!



13. sezon yaklaşıyor!

Riot tarafından paylaşılan bilgilere göre birkaç hafta içerisinde "Sezon Öncesi Dönem" güncellemelerinin test sunucusu olan PBE sunucusuna gelmesi planlanıyor. Bununla beraber Riot efendilerinin halihazırda kendilerinin sahip olduğu güncellemelerin detayları paylaşıldı. Uzun mu uzun detayları olan Sezon Öncesi Dönem'i inceleyelim.

İşte detaylar;

Kimya Ejderi geri dönüyor!



Sezon 12'nin başında bizlerle buluşan ancak fazla güçlü olması sebebiyle oyundan kaldırılan Kimya Ejderi, yeni özellikleriyle vadiye geri dönüyor.

Kimya Ejderi artık kesildiğinde, %5 sıvışma ve iyileştirme gücü veriyor.

Ruh elde edildiğinde, bir oyuncu %50 canın altına düştüğünde %15 fazladan hasar ve gelen hasarları azaltma etkisi kazanır.

Sevgili Kimya Ejderi'mizin haritaya uyguladığı etki ise bir hayli değişti, artık haritaya kamuflaj uygulamak yerine harita içerisindeki bitkileri düzenliyor.

  • Saçartohum: Birimleri artık 2 kat uzağa fırlatıyor.

  • Keşif Çiçeği: Görüşe yakalanan oyunculara doğru yürürken hareket hızı kazandırıyor ve görüşe yakalanan totemlerin canını 1'e indiriyor.

  • Can Eriği: Erikleri tüketen oyuncular artık yavaşlamıyor ve fazladan kalkan kazanabiliyor.

Orman İyileştirmeleri

Çarp Suretleri



Eskiden olduğu gibi ormancıların minik ve sevimli -kimi zamansa agresif- "Çarp Suretleri" olacak. Bu minik petler orman canavarı kesildikçe gelişiyor ve size ödül veriyor, evrilen petler ise sahibine güçlendirme kazandırıyor.

  • Noxus Korkedisi*: Bu yoldaş daha agresif bir oyun sergilemeyi düşünen ormancıların gözdesi olacak. Sahibine rakipleri yavaşlatma imkânı ve ilave hasar sunacak.

  • Ixtal Ixemenderi*: Bu yoldaş ön saflarda takımın tankı olarak çarpışmayı düşünen ormancıların tercihi olacak. Sahibine canına bağlı olarak değişen bir kalkan verecek. Kalkan kırıldığındaysa ilave yavaşlatma direnci ve sıvışma sağlayacak.

  • Ionia Bulutgezgini*: Bu yoldaş haritada hızlıca seyahat etmeyi amaçlayan ormancıların favorisi olacak. Sahibine ilave hareket hızı kazandıracak.

Orman Canavarlarının Mesafesi



Ormancı rolüne yeni başlayan oyuncular için Riot efendileri orman canavarlarını ne kadar uzağa çekebileceğinize dair bilgi veriyor. Bununla beraber orman kamplarını çekebileceğiniz mesafe kısaltılarak 2 kamp birden dönme işlemini silmiş oldular.

Orman Rotası Önerileri

Yüksek liglerdeki oyuncuların en çok kazandıran orman rotasyonunu bir sürü verilerle birlikte toparladıktan sonra oyunculara en ideal orman rotasyonunu gösteren bir sistem geliyor. Orman kamplarının üstünde sayılar beliriyor ve bu sayılar sırasıyla hangi kampa yönelmenizin daha işlevsel olabileceğini gösteriyor.

İletişim Araçlarında Değişiklikler

Güncellenmiş Sinyal Çarkı


Temelde 4 sinyale sahip olan çarkımızın sinyalleri 2 katına çıkarak takım oyununu kolaylaştıran bir oynanış sunuyor.

Geri Dönen Sinyaller (saat yönünde): Geri Çekil, Yoldayım, Yardım Et, Rakip Kayboldu
Yeni Sinyaller (saat yönünde): İttir, Saldır, Savun, Yemle
Yeni Görüş Sinyalleri

Görüş Sinyali Çarkı

Ayrıca ağırlıklı olarak görüş sistemine odaklanan bir çark geliyor. Bu çarkı kullanarak takım arkadaşlarınıza şunları söyleyebilirsiniz:

(Soldan sağa) Görüş Temizlendi, Rakip Görüşü, Görüş Lazım

Harita Hedefi Oylaması



Takım arkadaşlarınızla bir harita hedefini tamamlama konusunda hemfikir olmak kolay olmadığından bir harita objektifini işaretlediğiniz zaman teslim olmaya benzer bir şekilde oylama açılacak ve takım bu oylamaya katılarak o harita objektifine gitmek ya da gitmemek için daha iyi karar verebilecek.

Ekran Dışı Sinyaller

Artık ekranın dışında kalan sinyaller ekranınızın bir köşesinde belirerek sinyalin geldiği yönü gösterilmesine karar verilmiş. Rakip Kayboldu sinyali haritanın neresinden gönderilmiş olursa olsun daima ekranınızda görünecek. Geri Çekil, Yoldayım, Yardım Et, Savun, Saldır ve İttir sinyalleriyse ekranınızın kenarının 3000 birim yakınında kullanıldıklarında ekranınızda beliriyor olacak.

Görüş Sisteminin Değişiklikleri

Dost Totemlerinin Takibi

Şu anda harita üzerinde kaç tane totemimizin olduğunu birkaç farklı yöntemle görebiliyoruz. Hangi totemin bitmesini anlayabileceğimiz bir yöntem ise şu an bulunmuyor. Bu yüzden mini haritaya süresi dolmak üzere olan totemleri gösterecek yeni totem görselleri getiriliyor. Görsel, totemlerin sürelerinin dolmasına 60 ve 30 saniye kaldığında değişecek.

Rakip Totemlerin Takibi

Rakip takımın totemine 10 saniye içerisinde saldırı uyguladığınızda ya da işaretlediğiniz zaman totemin üzerinde, totem kaldırılana veya süresi dolana dek görünen ve kalan süreyi doğru bir şekilde gösteren bir zamanlayıcı belirecek.

Dizilim ve Yetenek Önerileri

Önerilen Rün Sayfaları ve Sihirdar Büyüleri

Şampiyonunuzu seçtiğinizde rün sayfalarını düzenleme düğmesinin solunda bir önerilen rünler düğmesi görülecek. Bu arayüzü açtığınızda karşınıza 3 tane rün ve sihirdar büyüsü dizilimleri çıkacak.

Otomatik saldırı Renata ya da Yetenek gücü Gangplank gibi fantezileri olan oyuncular endişelenmesin! Hâlâ daha rün dizebilme şansımız olacak.

Önerilen Yetenekler

Oyun içerisinde gösterilen yetenek yükseltme/açma önerileri daha belirgin olacak ve aynı rün sayfasında olacağı gibi bir sürü veri işlenmesiyle sizlere yeni oynadığınız bir karakter hakkında yeterli bilgi verecek.

Koridor Değişiklikleri

Üst koridor oyuncularının orta ve alt koridor oyuncularına kıyasla daha çabuk güçlenmesi ve önemli eşyalarla seviye eşiklerine daha kısa sürede ulaşması için de bazı düzenlemeler yapılıyor. Değişiklikler şu şekilde:

  • Tekli Koridor Deneyimi: Tekli koridorların minyonlardan kazanılan deneyim çarpanı artık %95 olacak (önceden %93'tü).

  • İkili Koridor Deneyimi: İkili koridorların minyonlardan kazanılan ilave deneyim çarpanıysa %22 olacak (önceden %24,73'tü).

  • Orta Koridor Altın Değişiklikleri: 14. dakikadan önce biçilen tüm orta koridor minyonları artık 1 Altın daha az kazandıracak (önceden yalnızca topçu minyonlar daha az kazandırıyordu ancak aradaki fark 10 Altındı).

Eşya Değişiklikleri ve Yeni Eşyalar

12 yeni, güncellenmiş eşya geliyor ve yeni gelen itemlerin aralarında eskilerden tanıdığımız iki isim var!

Icathia'nın Metaneti (İhtişamlı Eşya)
  • 400 Can

  • 30 Zırh

  • 30 Büyü Direnci

  • 20 Yetenek Hızı

  • Hiçlikdoğan Direnci: Şampiyonlarla çatışmada geçirdiğiniz her saniye için 3 Zırh ve Büyü Direnci veren bir yük kazanırsınız. En fazla 10 yük birikebilir. Azami yüke ulaştığınızda güçlenerek anında etrafınızdaki her rakipten azami canınızın %4'ü kadar can sömürürsünüz (minyon ve canavarlar için bu oran %1'e düşer) ve yüklerden elde ettiğiniz zırh ve büyü direnci çatışma sona erene dek ikiye katlanır (60 saniye bekleme süresi).

  • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 5 Zırh ve Büyü Direnci sağlar.

Aydınlık Erdem (İhtişamlı Eşya)
  • 400 Can

  • 30 Zırh

  • 30 Büyü Direnci

  • 20 Yetenek Hızı

  • Kılavuz Işık: Ultinizi kullandığınızda sınırları aşarak azami canınızı 9 saniyeliğine %10 arttırırsınız. Bu durumdayken siz ve 1200 birim içindeki takım arkadaşlarınız 25 Temel Yetenek Hızı kazanırsınız. Ayrıca sizin ve takım arkadaşlarınızın canı 3 saniyede bir azami canlarınızın %1,5'i kadar yenilenir. Bu oran ilgili şampiyonun eksik canına bağlı olarak en fazla %100 olacak şekilde artar. Size yönelik iyileştirme etkileri ikiye katlanır (90 saniye bekleme süresi).

  • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 100 Can sağlar.

Buzdoğan Eldiven (İhtişamlı Eşya)
  • 400 Can

  • 40 Zırh

  • 20 Yetenek Hızı

  • Büyülükılıç: Bir yetenek kullandıktan sonraki saldırınız güçlenerek taban hasarınızın %100'üne eşdeğer miktarda fazladan alan etkili fiziksel hasar verir ve 2,5 saniyeliğine bir buz alanı oluşturur. Alandan geçen rakipler %15 + azami canınızın %0,003'ü kadar yavaşlar. Ana hedefiniz bu oranın iki katı kadar yavaşlar ve size verdiği hasar 2,5 saniyeliğine %10 azalır (1,5 saniye bekleme süresi).

  • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 50 Can, %5 Sıvışma ve %5 Yavaşlatma Direnci sağlar.

Devin Hükmü (İhtişamlı Eşya)
  • 800 Can

  • %200 Taban Can Yenilenmesi

  • 20 Yetenek Hızı

  • Devasa Tüketim: Bir şampiyonun en fazla 600 birim yakınındayken 3 saniyeliğine yoğunlaşarak güçlü bir saldırı yaparsınız. Saldırı hedefe 50 + azami canınızın %10'u kadar ilave fiziksel hasar verir ve hedefin canını sömürerek sizi aynı miktarda iyileştirir. Azami canınız sömürülen canın %15'ine eşdeğer miktarda kalıcı olarak artar (hedef başına 30 saniye bekleme süresi). (Not: Eşya satılırsa azami can artışı kaybolur.)

  • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara %1 Can Artışı ve %6 Boyut Artışı sağlar.

Asırlık Sopa (İhtişamlı Eşya)
  • 60 Yetenek Gücü

  • 300 Can

  • 300 Mana

  • Bu eşya 10 dakika boyunca dakikada bir 20 Can, 20 Mana ve 4 Yetenek Gücü kazanır ve toplamda 200 Can, 200 Mana ve 40 Yetenek Gücü sağlar. Azami yüke ulaştığınızda seviye atlarsınız (Not: Seviyeniz 18'i aşamaz).

  • İhtişamlı Pasif: Diğer tüm efsanevi eşyalara 5 Yetenek Hızı sağlar.

Antik Dönüştürücü
  • 225 Can

  • 300 Mana

  • Antik Dönüşüm: Şampiyonlardan alınan hasarın %15'i kadar mana, harcanan mananın %20'si kadar can yeniler. Kullanım başına en fazla 15 Canla sınırlıdır. Açıp kapatılabilen yetenekler saniyede en fazla 15 Can iyileştirebilir.

Cehennem Maskesi
  • 500 Can

  • 300 Mana

  • 40 Büyü Direnci

  • 10 Yetenek Hızı

  • Antik Dönüşüm: Şampiyonlardan alınan hasarın %15'i kadar mana, harcanan mananın %20'si kadar can yeniler. Kullanım başına en fazla 15 Canla sınırlıdır. Açıp kapatılabilen yetenekler saniyede en fazla 15 Can iyileştirebilir.

  • Tuz Buz Et: Yakınınızdaki rakip şampiyonları lanetler ve onların büyü direncini 5 (+%1,5 İlave Can) azaltır (en fazla 25). Lanetlenen her rakip başına 9 Büyü Direnci kazandırır.

  • Bir şampiyon tek seferde yalnızca bir rakip tarafından lanetlenebilir (en etkili lanete öncelik verilir).

Günateşi Kalkanı (Artık İhtişamlı Eşya Değil)
  • 400 Can

  • 50 Zırh

  • Alev Kusan: Hasar vermek veya almak yakınınızdaki rakiplere 3 saniyeliğine 15 (+%1,75 İlave Can) Büyü Hasarı vermeye başlamanızı sağlar (minyonlara %25, orman canavarlarına %150 daha fazla hasar verir). Şampiyonlara veya destansı orman canavarlarına bu etkiyle hasar vermek, bir yük ekleyerek sonraki Alev Kusan hasarını 5 saniyeliğine %10 arttırır (bu etki 6 defa birikebilir).

Turbo Kimyasal Tankı (Artık İhtişamlı Eşya Değil)
  • 450 Can

  • 50 Büyü Direnci

  • 10 Yetenek Hızı

  • Aktif - Süper Güç: Rakiplere veya rakip kulelere doğru ilerlerken 4 saniyeliğine %40 Hareket Hızı kazanırsınız. Bir rakibin yakınına geldiğinizde (veya 4 saniyenin ardından) etrafa bir şok dalgası saçarak yakınınızdaki şampiyonları 1,5 saniyeliğine %40 yavaşlatırsınız (90 saniye bekleme süresi).

Randuin'in Alameti
  • 400 Can

  • 70 Zırh

  • Aktif - Boyun Eğdir: Yakınınızdaki rakipleri 2 saniyeliğine %55 yavaşlatır (60 saniye bekleme süresi).

  • Kaya Gibi: Saldırılardan alınan hasarı en fazla %5 + azami canınızın %0,35'ine eşdeğer miktarda azaltır. Azaltma etkisi, saldırının verdiği hasarın %40'ıyla sınırlıdır.

  • Kritik Vuruş Direnci: Kritik vuruşlardan %20 daha az hasar alırsınız.

Shojin'in Mızrağı
  • 65 Saldırı Gücü

  • 300 Can

  • 20 Yetenek Hızı

  • Ejderha Gücü: Ulti harici yetenekleriniz 6 + ilave SG'nin %10'una (menzilli şampiyonlar için 4 + ilave SG'nin %6'sına) eşdeğer miktarda yetenek hızı kazanır. Bu etki hareketsiz bırakan yetenekler için azalarak 3 + ilave SG'nin %5'ine (menzilli şampiyonlar için 42 + ilave SG'nin %3'üne) eşdeğer miktarda yetenek hızı kazandırır.

  • Zaruret: Eksik canınıza bağlı olarak hareket hızı kazanırsınız. Bu artış en fazla %15 (menzilli şampiyonlar için en fazla %10) olur (canınız %33'ün altına düştüğünde azami hız artışına ulaşırsınız).

Vahşi Hydra (Saldırı Gücü Mejai'si)
  • 65 Saldırı Gücü

  • 20 Yetenek Hızı

  • %9 Mutlak Sömürü

  • Biç: Saldırılar ve yetenekler isabet alan hedefin 350 birim yakınındaki diğer rakiplere %60 (menzilli şampiyonlar için %30) Fiziksel Hasar verir.

  • Etçil: Bir rakibi katlettiğinizde 0,5 SG ve %0,1 Mutlak Sömürü kazanırsınız. En fazla 25 SG ve %5 Mutlak Sömürü kazanabilirsiniz. Katledilme halinde yüklerin %50'sini kaybedersiniz.

  • Saldırı ve yetenekler her hedefe 10 saniyede yalnızca bir kez isabet edebilir.

  • Biç etkisi yapıların üstünde tetiklenmez.

2023 Sezon Öncesi Dönem şu an Beta aşamasında olduğundan bazı özelliklerin değişebileceğini unutmayalım. Oyuncuların tepkisine ve Riot efendilerinin kararına göre bazı şeyler değişebilir, yeni özellikler eklenebilir, sevilmeyenler silinebilir.

Sizce 13. sezon, 12. sezona göre iyi mi olacak, yapılmasını istediğiniz ya da "Bu niye yapıldı ya?" dediğiniz bir şey var mıdır? Görüşlerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.

Haberimiz burada son buluyor sevgili okurlar, gelecek haberlerimizde görüşmek üzere!

Hiç yorum yok