Header Ads

VALORANT 4.10 YAMA NOTLARI YAYINLANDI!

 

Riot Games'in piyasaya sürdüğü FPS oyunu VALORANT'ın 4.10 yama notları paylaşıldı. Her yama notlarında ismine aşina olduğumuz Jeff Landa bu yazıda da bize eşlik ediyor.

Önceki yama notlarına kıyasla bu sefer herhangi bir ajanın yetenekleriyle alakalı bir düzenleme yok. Ancak haritaya kurulum yapan ajanların kırılabilen yetenekleri yok edildiğinde (Killjoy, Chamber, Cypher vb.) söyledikleri replikler artık bütün takım tarafından duyulacak. Eskiden sadece o ajanı oynayan oyuncu duyuyordu.

Bunun yanı sıra üçüncü şahıs kameradan bakıldığında Omen'in model güncellemesi ise bu yamayla beraber değişti. Detaylara Yardımcı İletişim Uzmanı Jeff Landa'nın 4.10 yama notu yazısına aşağıdan ulaşabilirsiniz.


AJAN GÃœNCELLEMELERÄ°

Ajanların ilerleme/yüklenme göstergeleri tutarlı bir konuma yerleştirildi ve diğerleriyle tutarlı olacak şekilde ölçeklendirildi. Bu düzenlemeye dahil olan ajanlar şunlar:

  • Reyna
  • Cypher
  • Breach
  • Fade
  • Jett
  • Omen
  • Phoenix
  • Raze
  • Skye
  • Yoru


OMEN

  • Detayları ve kaliteyi yükseltmek adına Omen'ın üçüncü ÅŸahıs gözünden görülen modeli güncellendi.


HARÄ°TA GÃœNCELLEMELERÄ°

HAVEN

  • Åžu bölgelerdeki bazı piksellerin çarpışma etkisi kaldırıldı:
  • Artık A Bölge siperinin önüne doÄŸru yürüyemeyeceksiniz.
  • Artık yardımcı olacak herhangi bir yetenek kullanmadan C Bölgesi siperinin üzerine zıplayamayacaksınız.


OYNANIÅž SÄ°STEMLERÄ°

  • Ä°stemcide kısa süre önce iÅŸlenen atışların AteÅŸ Etme Hatası deÄŸerlerini gösteren yeni bir performans grafiÄŸi eklendi. Bu, niÅŸangâh hataları ayarlarında görünen bilginin aynısı olsa da oyuncuların bir çatışmadan sonra kendi performansını daha iyi ölçmesine yardımcı olacak.


Oynanış İstikrarı Güncellemeleri

  • Ping ve kare hızındaki sıçramaları ÅŸiÅŸkin bir hamle iÅŸleme arabelleÄŸinin oluÅŸmasına ve dolayısıyla birkaç saniyelik kesintilere sebep oluyordu. Buna neden olan sorun düzeltildi. Bu durum yaÅŸanırken ÅŸunları yaÅŸamış olabilirsiniz: 
  • Sunucu tarafındaki girdi gecikme süresi artmış olabilir. Bu da sizin gönderdiÄŸiniz girdilerin, ping deÄŸerinize oranla beklediÄŸinizden daha uzun süre sonra iÅŸlendiÄŸi anlamına gelir.
  • Sizin diÄŸer oyuncuları görüşünüzde de ek bir gecikme olursa tepki verecek daha az vaktiniz olur.
  • Bu iki durumda da ek gecikme süreleri mevcut "AÄŸ RTT'si Ort/Maks" grafiÄŸine veya oyun içi liderlik tablosundaki ping deÄŸerlerine yansımıyordu.
  • "AÄŸ RTT'si Gecikmesi" miktarını gösteren yeni bir performans grafiÄŸi ekledik. Bu grafik, AÄŸ RTT'si Ort/Maks deÄŸerlerine yansımayan aÄŸ baÄŸlantısı sorunlarını anlamanıza yardımcı olacaktır.
  • Yeni bir "AÄŸ RTT'si + Ä°ÅŸleme Gecikmesi" performans grafiÄŸi ekledik. Bu grafik AÄŸ GidiÅŸ GeliÅŸ Süresi, sunucudaki hamle iÅŸlemesi ve istemcideki hamle iÅŸleme gecikmesi sebebiyle yaÅŸayabileceÄŸiniz gecikme süresini gösterecek.


HATALAR

Ajanlar

  • KonuÅŸlandırılabilen yeteneklerle tetiklenen "Yok Edildi" replikleri artık tüm takım arkadaÅŸları tarafından duyulacak. Buna ÅŸunlar dahil:
  • Chamber: Kartvizit ve BuluÅŸma
  • Killjoy: Taret ve Alarm Botu
  • Cypher: Bubi Tuzağı ve Gizli Kamera
  • Yoru: Çatkapı
  • Neon'un Yüksek Devir yeteneÄŸinin Hız Åžeridi veya Elektro Ok kullandıktan sonra otomatik olarak durmasına sebep olan hata giderildi.
  • Gözlemcilerin Viper'ın Ä°ni'nin yakınlarında bir yeri gözlemlerken Viper'ın düşmanlarını kırmızı renkte ve parıldarken görmesine sebep olan hata giderildi.
  • Chamber'ın BuluÅŸma yeteneÄŸinin yarı çapının izleyici ve gözlemcilere görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Brimstone'un Yakıcı (Q) yeteneÄŸinin oyundaki diÄŸer alan hasarı veren yetenekler gibi düzenli olarak 1 hasar vermek yerine bekleyip toplam 15 hasar vermesine sebep olan hata giderildi.
  • Saniyede verilen genel hasar miktarı deÄŸiÅŸmedi.


Kozmetik

  • Protokol silahlarındaki ÅŸeffaf çizginin inceleme ekranında, yakınlaÅŸtırarak niÅŸan alındığı sırada, yeniden doldururken vb. durumlarda hafif de olsa titreÅŸmesine sebep olan hata giderildi.


Oynanış Sistemleri

  • Ajanlara özel tuÅŸ atamalarının ayarlar menüsünde güncel haliyle göründüğü halde bazen olması gerektiÄŸi gibi çalışmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Bu düzeltme aslında 4.09 Yaması'yla oyuna eklenmiÅŸti fakat oyunu oynayan kullanıcıların bu sorunlardan kurtulduÄŸundan emin olmadan "hata giderildi" demek istemedik.
  • Oyun boyunca çatışma raporunun nadiren görünmemesine sebep olan hata giderildi.


BÄ°LÄ°NEN SORUNLAR

  • Minimal Yayın Arayüzü etkinken gözlemcilerin Spike'ı yerleÅŸtirme veya imha etme göstergesini o eylemi yapan oyuncuyu gözlemlediÄŸi halde görememesine sebep olan hatadan haberdarız.

Hiç yorum yok