RÖPORTAJ: Potentia Topluluk Menajeri Oğuzhan Alper Pehlivan Sorularımızı Yanıtladı
LoL Mecmua:
Öncelikle Potentia oyunu için Wily Pumpkin yapımcı ekibini tebrik ederim.
Dünyada oluşan COVID-19 salgını yüzünden oyun firmaları bile bu sene durgunken
Türkiye piyasasında yerli oyunlarımız bir bir çıkmaya devam ediyor. Bunlardan
biri de Potentia idi. Kendisi post-apokaliptik üçüncül şahıs bir nişancı oyunu.
Potentia’nın yapım sürecinde duygularınız nasıldı? Oyun yayınlandı ve şu anda
duygularınız nasıl?
Oğuz Pehlivan: Ekip
olarak oyun içerisinde fark etmediğimiz birçok hata vardı ve bu yüzden
mutluyduk. Oyun çıkmadan önce bazı şeylere dikkat çekilemedi, ben o süreçte
ekibe dahil değildim. Yapım sürecinde ekibin beklentileri büyüktü. Oyun
yayınlandıktan sonra çok daha mutluyduk ama bir sebebi vardı. Bizim
oyunun içerisinde bazı yerleri görüp “Buralarda hatalıyız.” dememize rağmen
bazı oyuncuların “Yok abi hatalı değilsiniz. İmkanınız olmadığından
yapamadınız.” gibi savunmalarla
karşılaştık. Açıkçası bu imkansızlık meselesi bir yana –evet
bütçesiz bir ekibiz- asıl sorun dikkatsizliğimizdi. Burada kendi hatamızın
farkındayız ve bu durumu kabul ediyoruz. Şu anda ise mutlu ve motive olmuş bir
durumdayız.
LoL Mecmua: Oyunun Steam üzerinden incelemelerine baktığımızda, oyuncularda ya gerçekten beğenenleri ya da ciddi anlamda beğenmeyenleri görmekteyiz. Bağımsız Türk oyun yapımcılarına Lol Mecmua olarak her zaman desteğimiz sonsuz ki bizde zaten bir incelemesini yaptık. Potentia’nın yayınlanmasından sonra aldığınız geri dönüşlerden memnun musunuz? Beklediğiniz geri dönüşleri yakalayabildiğinizi düşünüyor musunuz?
Oğuz Pehlivan: Öncelikle Potentia arşa çıkarılacak bir
oyun değil. Yerin dibine sokulacak bir oyun kesinlikle değil. Birincisi bugüne
kadar Türkiye sınırları içerisinde günümüze kadar yapılmış en iyi grafiklere
sahip olan bir oyun. Oyun grafiklerimiz Ultra HD destekleyen, göze hitap eden
grafikler içeriyor.
Bağımsız Türk oyunlarını desteklemenizden çok memnunuz.
Sizin yaptığınız incelemede ben elinizden geldiğince objektif olduğunuzu ve
gereksiz övmediğinizi, gereksiz de gömmediğinizi görüyorum. Bu yüzden de
sizlere çok teşekkür ederim.
İncelemeler ilk etapta tabii ki beklediğimiz gibi değildi. Yapılan bazı hataların düzeltilmesi için geç olsa da, bunlara da hızlıca el atmayı bildik.
Geri dönüşlerden memnunuz. Almamız gerektiğini düşündüğüm
kötü geri dönüşlerle karşılaşmadık. Yine de bununla yetinmeyip proaktif bir
yaklaşım benimseyerek “Nerelerden kötü geri
dönüş alabiliriz?” diyerek bir bir hataları gidermeye başladık. Sürekli
olarak güncellediğimiz yama notları da cabası. Bunlar uzun bir süre de gelmeye
devam edecek. Önümüzde altı aylık ve bir senelik planlar var. Aldığımız geri
dönüşler beklediğimizden bir tık daha pozitif geldi diyebilirim.
LoL Mecmua:
Potentia’nın oyun mantığı, dört kişilik kapasitenin kaldırabileceğinden daha
ağır bir yüke sahip bir oyun. Malumunuz bağımsız geliştiricilerin oyunlarında
birtakım eksiklikler, aksaklıklar ya da yolunda gitmeyen işler olabiliyor. Potentia’nın
hem yapım hem de yayınlanma kısmında yolunda gitmeyen şeyler oldu mu? Olduysa
da bunlar sizce nelerdi?
Oğuz Pehlivan: Potentia, Wily Pumpkin ekibinin elinden çıkan ilk oyundu. Bunu göz önüne alarak atladıkları bir kanun var. Ben LoL Mecmua okuyucularıyla paylaşmak istiyorum. Belki aralarında oyun geliştiricisi olmak isteyenler vardır. Siz bir oyunu programlarsınız, gidişatı planlarsınız. Çizgisel bir yapıya oturtursunuz, oyuncunun neler yapabileceğini belirlersiniz ama asla oyuncu sizin düşündüğünüz şeyi yapmaz. Oyun sağa doğru gidiyorsa sola doğru gidecek oyuncu her zaman olacaktır, aşağı doğru ilerliyorsa yukarı doğru çıkan oyuncu her zaman olacaktır. Bu yüzden Potentia’nın ilk aşamadaki hatalarından birisi, oyunu yazarken, oyuncunun yazıldığı gibi oynayacağını düşünmek. Bu yüzden karşımıza bazı beklenmedik “bug”lar çıktı. Orada bir yol var evet ama sağdan soldan da gidilebiliyor ve bu sağ sol göz önünde bulundurulmamıştı ki bu “bug”ların çoğunu şu anda çözdük.
Ekip olarak birbirimizle anlaşamadığımız bir nokta
genellikle olmadı. Perspektiflerimiz zaman zaman farklı olabiliyordu. Şu an bir
şeyleri toparlıyor olsak da bizim için durumlar başlarda iyi gitmedi. Maddi
sıkıntılar yaşandı, istenen bazı şeyler oyuna zamanında eklenemedi. Oyun
çıkması gerekenden erken çıktı. Oyunun zaten “Erken Erişim” çıkması
gerekiyordu, tamamen bitmiş şekilde yayınladık. En büyük hatamız o oldu. O da
işte CD Projekt Red’in düştüğü hatanın aynısıydı.
Buradan oyun geliştirmeyi düşünen arkadaşlara tekrar
söylüyorum. Oyunlarınıza oyuncu gözünden bakmayı kesinlikle unutmayın. Kötü bir
ekip olduğumuzu düşünmüyorum, gayet iyiyiz. Ancak ilk oyun deneyimimizden
dolayı böyle bir hataya düştük. Bir ekibin ilk oyunu olarak gerçekten gurur
duyduğum bir oyun Potentia. Sonuna kadar ekibimle gurur duyuyorum.
LoL Mecmua:
Potentia’da bazı temel sorunlar olsa da, bunun dışında kalan ve güncellemelerle
düzeltilebilecek bazı küçük sorunlar vardı. Oyuna zaman içerisinde güncellemeler gelecek mi? Gelecekse de neleri iyileştirmeyi ya da varsa neler
eklemeyi düşünüyorsunuz?
Oğuz Pehlivan: Steam sayfamızda sürekli olarak yama
notlarımızı paylaşıyoruz. Paylaşmaya da devam edeceğiz. Oyuna pek çok mod
eklemeyi düşünüyoruz, Co-Op modları, hayatta kalma modları gibi gibi. Eklemeyi
düşündüğümüz başka yenilikler ise; seçilebilir ana karakter, yeni silahlar,
silahlarda modifiye… Hikaye derinleştirme, ana karakterlerin ve yan
karakterlerin kim olduğu, geçmiş zaman içerisinde buraya kadar nasıl geldikleri
gibi yenilikler ekleyip hikaye anlatımını iyileştirmeyi düşünüyoruz.
Bazı şeylerin aşırı absürt göründüğünün ekip olarak farkındayız.
Oyuncuların şu an oynadıkları oyun Potentia’nın alpha versiyonu. Şu anda
oynadıkları Potentia’yı 6 ay sonra oynadıklarında başka bir oyunla
karşılaşacaklar. 6 ay içinde gelecek yamalarla Potentia şu an ki durumundan
bambaşka bir hale dönüşecek. “Motion Capture”la beraber sessiz öldürme
aksiyonlarından tutun, öfkeyle saldırı aksiyonlarına, “fatality” dediğimiz
aksiyonlara kadar eklemeler yapacağız. Sinematikler ve seslendirmeler baştan
yapılacak. Bir daha belirtmek istiyorum seslendirmeler baştan yapılacak. :D
LoL Mecmua:
Üçüncül şahıs nişancı oyunlarının örneğini Türkiye’de pek görmüyoruz. Potentia
bu türde ülkemizde sayılı oyunlardan biri oldu. Peki yapımcı ekip Potentia
oyununu seri olarak devam ettirmeyi düşünüyor mu ya da bu türde başka herhangi
bir oyun geliştirme fikirleri var mı?
Oğuz Pehlivan: Wily Pumpkin ekibi olarak sizleri çok
sevdiğimiz için bu haber LoL Mecmua’ya özel olsun. Evet, Potentia’ya bir devam
oyunu düşünüyoruz. Bugüne kadar yapılan tüm röportajlarda çekimser cevaplar
verdik. Yeni bir Potentia, bir devam oyunu düşünüyoruz. Ancak bu ne zaman olur,
nasıl olur bu konularda şu an bilgi paylaşamam. Ama tabii ki fikirlerimiz var.
LoL Mecmua: Bu
haberiniz için size ekip olarak teşekkür ederiz. Röportajın sonuna gelirken
eklemek istediğiniz başka şeyler var mı?
Oğuz Pehlivan: 2021’in
hala ilk çeyreğindeyiz. 2020 çok zor bir yıldı. Çok şey bizi zorladı ve üzdü.
Çok kayıplar yaşadık. 2021, bunların hepsini aştığınız, mutlu olduğunuz ve
hayallerinizi gerçekleştiğiniz bir yıl olsun değerli LoL Mecmua ekibi ve
okuyucuları. Sizleri seviyoruz.
LoL Mecmua: Bizde
sizi seviyoruz. Vaktinizi ayırıp sorularımıza cevap verdiğiniz için
teşekkürler. 2021 umarım hep beraber hedeflerimize ulaştığımız mutluluk dolu
bir yıl olur.
Post a Comment