REKLAM

Son Gelişme

6/recent/ticker-posts

Valorant Optimal Ayar Rehberi



Oyun çıkalı bir yıl olsa da hala FPS, fare hassasiyeti ve benzeri konularda ayarlarını oturtamamış insanlar olduğu duyumunu aldık! Bu yüzden sizlere ufak bir yardım dokunuşu olarak bu rehberi hazırlamayı kendimize görev bildik. Artık korkmayın! Sizi bu dertten kurtaracağız ve kazandığınız her oyunda yanınızda olacağız.





Çok İzlekli Görselleştirme: Bu ayar her zaman açık olmalı. İşlemcinizin tam performans çalışmasını sağlayan ayarlardan biri. Kapattığınız takdirde %20 ile %22 arası FPS kaybediyorsunuz.

Materyal Kalitesi: Bu ayar birkaç kaplama dışında oyuna etki etmeyen, çok da fark edilebilir olmayan bir ayar. Bunu düşük tutarak %8-%12 kadar FPS arttırabilirsiniz. Düşük ayarlarda aynı zamanda birkaç gölgeyi hafifletmesi sayesinde görünürlüğü de arttıracaktır.

Doku Kalitesi: Görüntü olarak da FPS olarak da neredeyse hiç fark yaratmayan ayarlardan biri. Bu yüzden kafanıza göre takılabilirsiniz. Belki belli başlı durumlarda 3-5 fps fark ediyordur… Kafanıza göre takılın.

Ayrıntı Kalitesi: Eğer yüksekte tutmuyorsanız %7 kadar FPS kazanabiliyorsunuz. Bu yüzden yüksek dışında herhangi bir ayarı seçebilirsiniz. Eğer monitörünüz tazeleme hızının (hz) üstünde FPS alıyorsa ve bu ayarı yüksekte tuttuğunuzda o limitin altına düşmüyorsa %7 çok da önemli bir kayıp olmayabilir.

Arayüz Kalitesi: Bunu düşük dışında tutmak için hiçbir nedeniniz yok. Sadece menünün opaklığını ayarlıyorsunuz. Düşürün gitsin.

Vinyet: Ekranın köşelerinde küçük, fark etmesi zor siyahlıklar yapan bu ayar, neden oyunda varsın ki dedirtiyor. Kapatınız. FPS’e etkisi yok ama niye oyunumda bunu isteyeyim ki?

VSync: Eğer FPS limitlemeyi seviyorsanız veya görüntüde yırtılma oluyorsa bunu açıp önüne geçebilirsiniz. Oyun içi FPS kısıtlamanın aksine ani düşüşleri engelleyebilen bir ayar fakat max FPS arayışında olanlar için kesinlikle gereksiz çünkü FPS’i monitör tazeleme hızına eşitliyor.

Kenar Yumuşatma: FXAA her ne kadar FPS kaybı yaratmıyor gibi gözükse de hareket anlarında ve yazılarda daha kötü görünürlüğe neden oluyor. 2x bu yırtılma ve takılmaları biraz azaltsa da en iyisi 4x oluyor. FXAA oyunun hızlı temposunda zararlı olacağı için bunu eliyoruz, eğer %13 FPS kaybetmeyi göze alabiliyorsanız kesinlikle tavsiyemiz MASAA 4x çünkü uzak mesafelerde görme ve hareketlenmeyi rahatlıyor. En kötü ihtimalle 2x tutmanızı öneriyoruz çünkü ayar kapalıyken uzun mesafe atışlar ciddi işkence haline geliyor.

Eşyönsüz Filtreleme: Ne işe yaradığını bilmiyoruz bile birkaç gölge ve renk değişimi dışında gözümüze çarpan bir şey olmadı. Zaten FPS kaybı olarak da çok bir şey olmuyor. 16’da %2-3 falan düşüyor o yüzden 4 yapın bulunsun.

Netliği Arttır: Görüntüde yine neredeyse bir değişiklik görmediğimiz bu ayar %5 kadar FPS farkı yaratıyor. Açık olması için bir nedenimiz olmadığından dolayı o %5 FPS’i kapıyor ve bu ayarı kapalı tutuyoruz.

Bloom: Oyunu ve ışıklandırmayı sanki biraz daha gerçekçi yapan bu ayar, bize rekabetçi bir FPS oyununda buna niye ihtiyacımız olacağını sorgulattı. Yaklaşık %2-3 kadar FPS kaybettiriyor ve ışıklar bir miktar görünürlüğü düşürebiliyor. Kapalı tutmak için birçok nedenimiz var. KAPATIN!

Bozulma: Görüntüde bir şeyleri bozuyor olsa gerek ama biz bunu fark etmeyi başaramadık. Açık olması ve %2 FPS kaybettirmesi için bir neden yok.

Atılan Gölgeler: Elimize, silahımıza falan gölge ekleyen bu seçenek yine “Arkadaş bu niye burada yav?” dedirtiyor ve kapatmak için bir tuş oluyor. Bir de %4 kadar FPS kaybettiriyor…


EKSTRA FAYDALI FPS AYARLARI:



Tam ekran vs Pencereli Tam Ekran: Pencereli tam ekran her ne kadar alt+tab ile gezinmeler, yayın gibi durumlarda faydalı olsa da %5 kadar FPS etkiliyor.

Düşman Vurgu Rengi: Şahsen bunu sarı tercih ediyorum , daha belirgin gibi geliyor. Gözünüze hangisi iyi geliyorsa onu deneyerek bulun ve fark yarattığını göreceksiniz.

 

MOUSE AYARLARI: 



Mouse ayarları konusunda ise temel düşünceniz “İstediğim yere gidecek kadar hızlı, fazla gitmeyecek kadar yavaş” olmalı. Mikro ayarlamalar yapabilmek için düşük hız şart fakat bunu düşünerek fazla yavaş yaparsanız da flick atmakta ve arkaya dönmekte zorlanırsınız.

Burada asıl kovalamamız gereken şey ise eDPi. Oyuniçifarehassasiyeti x Mouse DPI: eDPi. Oyuncuların ortalama eDPi’ı 400 civarında. Önce buna ayarlayarak ihtiyacınız doğrultusunda yükseltme ya da alçaltma yapabilirsiniz. Benim ayarlarım 400dpi mouse ve 0.8 oyun içi hassasiyet, bu da 320 eDPi ediyor.

Nişangah konusunda ise nişangahı sadece ekranın ortası olarak değil, vuracağınız şey ile arada bir zıtlık yaratan şey olarak görmeniz gerekiyor. Bu yüzden nişangahın küçük olması ve ekranda fazla yer kaplayarak dikkat dağıtmaması gerekiyor. Kesinlikle kapalı olması gerek şeyler ise hareket ve ateşleme hatası. Dış çizgiyi saydamlığı sıfırlayarak kapatın ve iç çizgide sırası ile 1-4-2-3 veya 1-4-2-2 gibi ayarlar deneyebilirsiniz. Eğer istediğiniz bir profesyonel oyuncu ayarı olursa yorumlarda belirtmeyi veya direkt olarak @punkchuck Instagram hesabımdan bana, @lolmecmua hesabından ise bize ulaşmayı ihmal etmeyin!

Attığınız HS olsun.



Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. çok izlekli görselleştirme yok bende neden ? ( ryzen3 3200 g işlemcim)

    YanıtlaSil