İNCELEME: WARFACE
CryTek'in geliştirip uzun seneler yayıncılığını yaptıktan sonra MY.GAMES'in eline geçen oyunumuz, seneler sonra Türkiye'de tekrar sunucu açacağı haberini verdi. Bunun üzerine de bizimle iletişime geçen Warface yetkililerinden "objektif" bir şekilde oyunlarını incelememiz istendi. En nihayetinde de FPS'çi başı olarak da iş başa düşmüş bulunmakta. E daha fazla sizi soğutmadan yavaştan incelemeye geçelim.
Oyunda karakter oluşturma ekranımız yok, hazır karakterlerden birini seçerek oyuna giriyoruz. Daha sonrasında ise oyunda seviye mantığı olduğu için her şeye direkt olarak erişemiyoruz. Örnek olarak PvP moduna girmek için öncelikle belli bir seviyeye kadar (aşırı yüksek bir seviye değil) PvE modunu oynamamız gerekiyor ya da dereceli maçlar oynamak için 20. seviyeye ulaşmak gerekiyor gibi kıstaslar olabiliyor. E tabii ki de 'Free To Play' mantığındaki bir oyunda, oynanış saatini ve oyuna bağlılığı artırmak için olmazsa olmaz bir metottur.
Yeni oyuncu olduğumuz için sistemimizin bizi pohpohlamak için verdiği birkaç ekstra silah da envanterimize ekleniyor. Ekleniyor da, niye bir tarih ibaresi var? Ne oluyor oğlum? Tabii ki de şaşılacak bir durum yok. Çünkü bu oyunda silah satın alma mantığı genel olarak süreli oluyor. Warface, çatışma anı başladığında klasik silah satın alıp raunda başladığınız bir oyun değil. Aksine oyuna girmeden önce ekipmanınızı dizip daha sonrasında o ekipmanla maçlar oynadığınız bir oyun. Eh tabii, burada da dükkandan satın alınan silahlara baktığımızda rengarenk ürünler olduğu gibi, ödeme seçeneğinde de rengarenk seçenekler görüyoruz. Ancak buna ileride değineceğim.
Warface, FPS oyunlarından anlayan anlamayan herkesin takdir göreceği bir oyun ve en büyük artısı, bedava bir oyun olmasına rağmen sunduğu güzel grafikler. Oyuna girdiğiniz ilk andan itibaren oyunun grafikleri gözünüzü etkiliyor, burası tartışılmaz bir gerçek ancak şahsi kıstasımla değerlendirdiğimde benim için çok önemli bir tarafı yok; çünkü rekabet içeren oyunlarda, ne kadar iyi bir sistemde oynarsam oynayayım, performans düşüşü yaşamamak için grafikleri mutlaka düşükte oynarım. Yine de grafiklerin bir artısı olduğunu belirtmeden de geçmeyelim.
PvP modunda düşmanları vurduğumuzdaki tokluk ve tatmin edicilik eksikken, hasar aldığımızda veya öldüğümüzdeki göstergeler ise bir o kadar gerçekçi (!). Bilmiyorum hiç duydunuz mu ancak gerçek hayatta bir silahla vurulursanız vurulduğunuzu ilk birkaç saniye fark etmiyormuşsunuz. Sanıyorum ki Warface'te de hasar alma konusunda bu gerçekçilik yansıtılmak istenmiş (!). Espri bir kenara gerçekten PvP modda hiçbir merminin rüzgar sesi, kaska çarpan metal sesi veyahut da kemiği delip geçme sesi veya hissiyatı yok. Onun yerine "öğhh" diye kuru bir ölme sesiyle karakterimiz bir anda yere seriliyor. Hasar aldığımızda da ekranın kenarlarından kırmızılık yansıması da var ancak bu da size hangi yönde vurulduğunuzu belirtecek bir rehberlik yapmıyor. Zaten oyuncuların kullandığı silahlar genelde tek attığı için "Bu özelliği de koymamıza gerek yok canım!" diye düşünmüşler sanırım. Her neyse!
Diğer ölümcül eksik ise dediğim gibi hareketlerdeki hantallık ve cansızlık. Karakterimizin zıplaması veya kısa bir mesafeden yaşadığı düşüşler gerçekçilikten çok uzak bir noktada. Genel hatlarıyla çok hızlı bir oyun olmamasına rağmen koşarken "F" tuşuyla kayma özelliği de -şahsımca- absürt bir özellik olmuş. Ancak SMG kullanan oyuncular için nimet gibi bir özellik olabiliyor.
Oyunda bir diğer göze çarpan özellik ise karakterlerin beş farklı sınıf içermesi. Bunlar tüfekçi, sıhhiyeci, mühendis, keskin nişancı ve SED olarak belirtilmiş. Bu sınıfların kendine has özellikleri olması yanı sıra kullandıkları silahlar da sınıflarına has. Tüfekçi orta menzilli tüfekler, sıhhiyeci pompalı tüfekler, mühendis SMG ve SED ise ağır makinalı silah kullanıyor. Keskin nişancı sınıfını anlatmama gerek olduğunu düşünmüyorum sayın okurlar. Teoride güzel bir mantık olsa da oyun içinde karakterlere has özelliklerin pek kullanılmamasından dolayı sınıfların belli bir silahla sınırlandırılması bana garip geldi. Oyunun olumsuz yanlarına öne çıkarma saatlerine bir miktar ara verebiliriz çünkü oyunun benim için en cezbedici yanına geliyoruz.
Oyunu uzaktan ya da yakından bilen herkesin grafiklerden sonra en çok hoşlandığı nokta ise tartışılmaz PvE özelliğidir. Oyunun öğretici PvE haritaları bir kenara, Özel Harekat modundaki PvE modlarının kendi içinde senaryoya sahip olması diğer F2P oyunlara göre farklı yönünü ortaya çıkarıyor. Özel Harekat kısmına girdiğimde haritaları kaydırdıkça çok geniş bir yelpazesi olduğunu gördüm Tabii ki de birçok haritasını oynayabildiğimi söyleyemem. İlerledikçe tekrara düşüp düşmediği konusunu bilmiyorum. Ancak benim oynadığım kadarıyla haritalarda oluşturulan senaryolar aşırı derinlikli olmasa da duyguyu iyi iletiyor ve sizi oyunda tutmayı başarıyor.
Oyunun oynanış kısmı dışında en büyük eksisi ise oyuncu kitlesinin gerçekten az olması. İlk oyuna girdiğim esnada bazı maç eşleşmelerinde 10 dakika beklediğim oldu ancak asıl sorun, bu 10 dakika sonunda önümde beliren soruydu: "Daha hızlı oyun bulmak için bölgeni değiştirmek ister misin?"... Güzel kardeşim madem bu seçeneğin var, niye beni bu kadar bekletip kendi üzerinde olumsuz bir algı oluşturuyorsun ki? Birkaç gün sonra girdiğim maçlarda pek bu tür sıkıntılar yaşamasam da bu sefer başka bir durumla karşılaştım. Bir gece yarısı girdiğim maçlarda hızlı maç bulma özelliğini kullandım. Arka arkaya üç sefer oynadığım insanlarla eşleştim. Oyunun oyuncu kitlesinin az olması, Warface'in değerlendirme hanesine ciddi bir eksi atıyor.
Oyun içinde üç tane farklı para birimimiz var: Taç, Warface Doları ve Kredi. Taç para birimi günlük görevler, klan yarışması, seviye ödülleri gibi yerlerden elde edilen, Warface Doları klasik oyun içi harcamalarımız için oluşturulan, Kredi para birimimiz ise "Money is money lan!" anlamındaki, kesenin ağzını açtığımız para birimidir.
Oyunda gerçek para ile satın alınan Kredi ile güzel görünüme sahip güçlü silahlar satın alabiliyoruz. Peki oyuna gerçekten parasını vermek istemeyen, sadece oyunda vakit geçirip eğlenmek isteyen biri neler yapabilir? Oyun içinde geçirdiği vakit sayesinde biriktirdiği Warface Doları ile satın alımlar yapabilir. Oyun içi biriktirilen parayla satın alınan silahların gücü ve Kredi ile alınabilen silahların özelliklerini karşılaştırdığımızda bazı konulardan dengelendiklerini görebiliyoruz. Örnek verirsek, 25TL değerine tekabül eden bir silahı alan kişi, bu silahla 7 gün oynayabiliyor ancak 30.000 Warface Doları ile az önceki bahsettiğim silaha denk bir silahı kalıcı alabiliyorsunuz lakin asıl konu 30.000 Warface Doları'nı biriktirme süremiz, Kredi kategorisinden satın alım yapan kişinin hızını geçemiyor. Peki bu haksız rekabeti doğurur mu? Şahsen ben doğurduğunu düşünüyorum. Silahların zaman konuları dışında hasar, yeniden doldurma, atış hızı gibi özellikler açısından değerlendirdiğimizde Kredi ile satın alınan silahların aşırı üstün oldukları söylenemez. Sadece Warface Doları biriktirme konusunda sabırlı olmanız gerekmekte.
Dipnot: Bu paragrafta anlattığım ücret miktarları örneklendirmek içindi. Oyun içinden kesin rakamlar değildir.
Post a Comment